.

Η ψηφιακή μας τάξη για την εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση βρίσκεται ΕΔΩ. Είναι μια ΚΥΨΕΛΗ e-me που βουίζει και μέσα μπαίνουν μόνο τα μελισσάκια της έκτης.

Κυριακή 12 Απριλίου 2020

το δέντρο αυτός ο άγνωστος x

Καλή Μεγάλη Εβδομάδα!
Κάθε μέρα μια ανάρτηση! Σήμερα με δύο μέρη:

1
Το χθεσινό ποίημα έδειχνε το δέσιμο του ανθρώπου με τη φύση. Υπάρχουν άνθρωποι που συνδέουν στιγμές της ζωής τους με ...δέντρα. Έτσι, σχεδόν όλοι μας έχουμε να πούμε μια ιστορία που να σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο δέντρο ή να έχουμε κι εμείς ένα αγαπημένο δέντρο.

Ο άνθρωπος για τον οποίο θέλω σήμερα να σας μιλήσω είναι ο Καρδιτσιώτης ζωγράφος Δημήτρης ΓιολδάσηςΓεννήθηκε στην Καρδίτσα το 1897. Το 1914 σπούδασε στο Σχολείο Καλών Τεχνών της Αθήνας και αποφοίτησε το 1921. Το 1924 πήγε στη Νέα Υόρκη και δούλεψε ως θεατρικός σκηνογράφος. Το 1926 ήταν στην Ευρώπη. Το 1935 ταξίδεψε στο Άγιον Όρος και από το 1938 ως το 1948 δίδαξε σχέδιο στο γυμνάσιο Καρδίτσας. Πέθανε στη Καρδίτσα το 1993. Το σπίτι-εργαστήρι του έχει παραχωρηθεί στον Δήμο Καρδίτσας και λειτουργεί ως Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών.

Υπάρχει, λοιπόν, ένα συγκεκριμένο δέντρο που είναι συνδεδεμένο με τον ζωγράφο, μια φτελιά [ΕΔΩ πληροφορίες, πατήστε το κουμπί ΕΠΟΜΕΝΟ μέχρι να εμφανιστεί η φτελιά]
Η φτελιά του Γιολδάση στο χωριό Ρούσσο της Καρδίτσας που ο ζωγράφος το αγαπούσε, ζωγράφιζε στον ίσκιο του ή ζωγράφιζε και το ίδιο.
Δημήτρης Γιολδάσης, Ρούσσο, ελαιογραφία σε χοντρή λινάτσα, 81,2 x 116,5 εκ. (αρ. εισ.: 3362), από την εικαστική συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης Καρδίτσας*
Κι αν οι άνθρωποι φεύγουν, τα δέντρα μένουν. Έτσι, ακόμη και σήμερα στο χωριό οι άνθρωποι μιλούν για το δέντρο του Γιολδάση και το φροντίζουν. Δείτε το ίδιο δέντρο πόσο έχει μεγαλώσει...

ΜΙΚΡΗ ΕΡΕΥΝΑ: Σκεφτείτε και επιλέξτε ένα συγκεκριμένο δέντρο της αυλής σας. Μετά τα χελιδόνια, ας "ανα-γνωρίσουμε" τα δέντρα.
1. Τι δέντρο είναι; Ποια η ταυτότητά του; Ονομασία, είδος κλπ [ψάξτε σε βιβλία/εγκυκλοπαίδειες ή κάντε αναζήτηση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ή στο Photodentro]
2. Πώς βρέθηκε στην αυλή σας; Ποια είναι δηλαδή η ιστορία του;
3. Γιατί εσείς επιλέξατε να μας παρουσιάσετε το συγκεκριμένο; Τι σας συνδέει μ' αυτό;
4. Βρείτε φωτογραφίες που να το δείχνουν σε διαφορετικές ηλικίες του ή ζωγραφίστε έστω το περίγραμμα του, κάτι σαν σκιά του.

...........................................................................
2
Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ο άγνωστος δε λέγεται δέντρο, αλλά x και τον βρίσκουμε λύνοντας εξισώσεις:
Διαβάζω ξανά το διαδραστικό βιβλίο Μαθηματικών μου, ώστε να θυμηθώ πώς λύνω εξισώσεις πρόσθεσης / αφαίρεσης, δηλαδή κεφάλαιο 26 και κεφάλαιο 27. Έχουν ενδιαφέρον μέσα σ' αυτές τις σελίδες οι ψηφιακές επιλογές που δεν είχαμε στα χάρτινα βιβλία.

ΑΣΚΗΣΗ: Λύνω τις παρακάτω απλές εξισώσεις για να βρω αυτό τον άγνωστο x:
x+25=100
x-(0,95+4,5)=45
(63,8+4,55)-x=6,5
x-0,5=4,56

ΚΑΙ ΜΙΑ Ψηφιακή Άσκηση!

___________
* Ευχαριστούμε την κ. Μαρία Γιαννέλου, υπεύθυνη της Δημοτικής Πινακοθήκης του Δήμου Καρδίτσας για το ενδιαφέρον και τη βοήθειά της για τη σημερινή μας ανάρτηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου